4 vinkkiä myyntipuheluihin
30.3.2024
Myyntitilanteen ytimessä on aito vuorovaikutus ja asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen. Tässä neljä vinkkiä, joilla voit tehdä myynnistäsi paitsi tuloksellista myös miellyttävää itsellesi!
1. Konsultoi ilmaiseksi ja auta oikeasti
Avoimuus ja halukkuus jakaa asiantuntemusta ovat voimakkaita työkaluja luottamuksen rakentamisessa. Kun tarjoat arvokasta tietoa ja autat liidejäsi heidän ongelmiensa ratkaisemisessa ilman välitöntä myyntitarkoitusta, luot pohjan asiakassuhteelle. Ajattele itseäsi konsulttina, jonka päätavoite on auttaa - myynti seuraa luonnollisesti, jos tuotat lisäarvoa.
2. Älä ota paineita lopputuloksesta
Vaikka jokainen myyntitapaaminen sisältää tavoitteen saada kauppaa aikaiseksi, on tärkeää pysyä rauhallisena. Liiallinen paine ei ainoastaan tee sinusta levotonta, vaan se voi tarttua myös asiakkaaseen, luoden epäluottamuksen ilmapiirin. Muista, että parhaat kaupat syntyvät, kun keskityt asiakkaan tarpeisiin ja pidät prosessin luontevana.
3. Pysy asiassa
Toki on tärkeää osoittaa kiinnostusta vastapuolen hyvinvointiin kysymällä kuulumisia, on yhtä lailla olennaista siirtyä nopeasti itse asiaan. Olette puhelussa yhdestä syystä - puhumassa siitä mitä voit tarjota hänelle.
4. Uskoudu - ole ihminen
Inhimillisyys ja aitous myynnissä ovat korvaamattomia. Jos koet, että tilanne on sopiva jakaa henkilökohtainen kokemus tai ”kipukohta” omasta elämästäsi, se voi syventää suhdetta ja rakentaa luottamusta. Näyttämällä, että olet enemmän kuin myyntirobotti. Olet ihminen jolla on omat kokemuksensa ja elämänsä.
Kun olet rehellinen hänelle, on hän todennäköisemmin sitä sinulle.
Valmiina tekemään uusia siirtoja?
Oletko valmis siirtymään kohti yrittäjyytesi uutta aikakautta? Varaa aika ilmaiseen konsultointiin. Jutellaan haasteistasi ja katsotaan miten voisimme kehittää toimintaasi!